#23 RECENZJA "Grzech zaniechania" Małgorzata Rogala

TYTUŁ: Grzech zaniechania
AUTOR: Małgorzata Rogala
WYDAWNICTWO: Czwarta Strona
GATUNEK: Kryminał



Nie wiem jak długo musieli czekać fani Małgorzaty Rogali na tę część, ale wiem jedno- warto było. Szybko udało mi się poznać i pokochać styl autorki. Pani Małgorzata, w znanym sobie stylu, wchodzi w kolejną mroczną zagadkę. Jeśli wydawało Wam się, że w tej części uwaga zostanie skupiona tylko na Agacie, która zostaje zatrzymana w związku z morderstwem jej byłego chłopaka Michała, to możecie się zdziwić. 
Ja osobiście byłam zaskoczona.



Agata zostaje przesłuchana w związku ze śmiercią Michała. Jednocześnie razem ze Sławkiem zostają wezwani do ofiary, którą jest psychiatra, Antonina Brzozowska. W pewnym momencie śledztwo trafia w ślepy zaułek, a policjanci nie mają punktu zaczepienia.
W między czasie Górska zostaje aresztowana i postawiono jej zarzuty popełnienia morderstwa.






Czy Agata Górska zabiła Michała?
Czy Sławek wierzy Agacie?
Czy policjanci rozwiążą zagadkę w sprawie śmierci Antoniny Brzozowskiej?


Po tej części zdałam sobie sprawę, że książki Małgorzaty Rogali są dość specyficzne. 
Z jednej strony mamy do czynienia z bohaterami, którzy nie radzą sobie emocjonalnie ze swoimi problemami, co jest dość widoczne i mocno zaakcentowane, a z drugiej strony pisarka jest delikatna na swój sposób i wzbudza różne emocje, w tym współczucie dla sprawcy. Pokazuje również więzi między dwojgiem ludzi, które nie zawsze są usłane różami.
Nie potrzeba wulgaryzmów by czuć dreszczyk emocji oraz by fabuła trzymała w napięciu. Nie będę ukrywać i pochwalę się tym, że z każdą częścią idzie mi coraz lepiej wytypowanie przestępcy. Ale to jeszcze bardziej mobilizuje mnie, a raczej nakręca do dalszego czytania i przekonania się czy miałam rację.

Tej książki nie można zaliczyć do tych na dobranoc, ponieważ może to gwarantować zarwaną noc. Autorka porusza dość istotny temat jak wychowywanie dzieci w dobie komputerów, tabletów i różnych innych dziwactw. Nie mieszkam w Polsce i nie wiem czy takie tematy są nagłaśniane i czy faktycznie problem istnieje.
Według mnie pisarka trafia w same sedno. 
W dzisiejszych czasach zamiast trzepaków mamy I-pad. A dzieci, które nie słuchają i mają problemy w szkole, są wysyłane do psychologów, bo rodzice dopatrują się różnego rodzaju schorzeń. Smutne jest to, że ten problem będzie się powiększał z każdym jednym nieświadomym rodzicem. Zamiast wprowadzenia dyscypliny w wychowaniu, będziemy mieli coraz więcej dzieci z zespołem Aspergena oraz ADHD. 
Mało tego przedstawione jest to z punktu widzenia poradni psychologicznych jako niezły biznes.
Tego typu historie skłaniają człowieka do refleksji. Nie jestem rodzicem, ale o dzieciach co nie co wiem, więc stąd temat jeszcze bardziej przykuwa moją uwagę.
Spostrzeżenia są, nie dość że trafne to i bolesne.

Gorąco polecam Wam każdą jedną część. Ja osobiście mam nadzieje, że będzie kontynuacja serii z Agatą i Sławkiem.



Moja ocena: 9/10



madziuchowe_life




Komentarze

  1. Bardzo ciekawa recenzja. W dzisiejszych czasach coraz więcej dzieci spędza swój czas przyklejony do tabletów lub komórek pozdrawiam cieplutko :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się wreszcie zabrać za twórczość autorki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale mam ochotę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej autorki, ale z chęcią bym poznała :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze ani jednej książki tej autorki, ale jestem ich bardzo ciekawa, myślę że mogłyby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O tej serii trochę już słyszałam i chętnie po nią sięgnę. Coś czuję, że przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie miałam okazji czytać żadnego tytułu tej autorki i myślę, że się skuszę :)

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/wszystko-przed-nami-samantha-young.html

    PS. Dodaję bloga do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rany, a ja nie przeczytałam jeszcze żadnej ksiązki tej Autorki, czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne