RECENZJA "Wieczór taki jak ten" Gabriela Gargaś

Gabriela Gargaś autorka książek obyczajowych i romansów. Michalina - młoda dziewczyna doświadczona przez życie. Wychowuje młodszego brata po śmierci matki, która w ciąży z Bartkiem dowiedziała się, że ma raka. Mimo tego urodziła chłopca. Niestety zmarła pół roku później. Siostra, z nastolatki szybko wkroczyła w dorosłe życie. Mogła liczyć tylko na babcie Zosie, która miała swoją mała kawiarenkę "Cynamonowe serca", gdzie Miśka w miarę możliwości jej pomagała. Ojciec znikał i pojawiał się. Nie uczestniczył w życiu swoich dzieci. Od czasu do czasu wysyłał listy lub niewielką kwotę na utrzymanie, z całej Europy. Mimo ciężkich doświadczeń, Miśka nie traciła wiary w ludzi i pogody ducha. Zdecydowanym krokiem dąży do osiągnięcia swojego celu. Postanawia zatem wszystkie swoje oszczędności zainwestować w remont pokoi, które będzie wynajmować turystom. Pierwszymi gośćmi będzie Artur- rozwodnik i karierowicz, Pani Weronika - starsza kobieta z początkami choroby Alzheimera, Maja z córką Kają, która straciła męża w wypadku. Każda historia jest inna i autorka stara przekazać się czytelnikowi ważne życiowe kwestie. W dzisiejszych czasach zapominamy co naprawdę się liczy. Dążymy do wzbogacania się. Pieniądz kieruje naszym losem. Nie skupiamy się na drugim człowieku. Nie cieszymy się małymi rzeczami. Zapominamy o istotnych sprawach takich jak miłość, szacunek, wybaczenie. Co prawda końcówka troszkę mnie rozczarowała, ale chyba taki był zamiar pisarki aby samemu dopowiedzieć finał tej historii? Co mnie jeszcze urzekło w tej książce to przepisy na różnego rodzaju świąteczne ozdoby! Nie jestem osobą kreatywną i stronie od tego typu aktywności, ale naprawdę świetna sprawa!

Moja ocena 9/10


madziuchowe_life

Komentarze

  1. Początkowo twierdziłam, że ta książka nie jest dla mnie, ale po Twojej recenzji mam o niej zupełnie inne zdanie i jestem zaskoczona, zwróciłaś uwagę w recenzji na inne elementy niż wszyscy, co mi się bardzo podoba i to mnie przekonuje. Może w przyszłym roku sięgnę po tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przyszłym roku liczę na jeszcze lepsze świąteczne historie :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne