#11 RECENZJA "Kącik zagubionych serc" Magdalena Trubowicz

TYTUŁ: Kącik zagubionych serc
AUTOR: Magdalena Trubowicz
WYDAWNICTWO: Czwarta Strona
GATUNEK: Obyczajowa

Jest to pierwsza książka tej autorki, z którą miałam do czynienia. Przeczytałam na jej temat kilka pozytywnych opinii i postanowiłam spróbować. Tym bardziej, że miło jest od czasu do czasu odpocząć od kryminału i sięgnąć po coś lekkiego.


Wanda, matka nastoletniego Jakuba, nad którą wisi kolejny, drugi rozwód. Z dnia na dzień, jej życie zmienia się o 180 stopni. Wygodne życie i piękny dom, zamienia na małe mieszkanie w bloku. Po kilkunastu latach bycia kurą domową, musi znaleźć pracę aby wyżywić siebie i syna. Pewnego dnia dostaje propozycję pracy w biurze matrymonialnym "Kubidyn w spódnicy". 
To miejsce nabierze dla niej nowego znaczenia.

Jest to  pozytywna historia, przepełniona miłością, dobrocią i poczuciem humoru.
Główna bohaterka musi zmierzyć się z codziennymi problemami jak mąż, syn, siostra. Jej poziom życia ulega zmianie, ale Wandzie to nie doskwiera.

Książka napisana jest w sposób lekki i przyjemny. Opisana jest z perspektywy bohaterki, narracja pierwszoosobowa. 
Pokochałam tę bohaterkę od pierwszych stron. Mimo przeciwności losu, nie poddawała się. 
Podobały mi się relacje Wandy i jej syna Jakuba. Mimo jej obaw, dotyczące rozstania z Andrzejem, syn nie sprawiał problemów wychowawczych,a wręcz odwrotnie- wspierał ją w każdej trudnej sytuacji. Było to coś niesamowitego. Rzadko w życiu codziennym możemy spotkać tak przyjacielskie stosunki między rodzicem, a dzieckiem.
Tak jak w sferze macierzyństwa nie natrafiała na większe przeszkody, tak nie można było tego powiedzieć o relacjach z matką czy z jej siostrą, Magdą. Nie było tu mowy o ciepłych rodzinnych relacjach.

Co prawda nie jest to kryminał i historia trzymająca w napięciu, ale dla mnie to była taka mała odskocznia od spisków i różnego rodzaju przestępstw. 
Idealna książka na zimowy wieczór z ulubionym napojem. Wprowadza nutkę pozytywnego myślenia.

Wierzycie w przeznaczenie?
Będzie o tym bardzo dużo w tej powieści. 



Moja ocena: 8/10



madziuchowe_life








Komentarze

  1. Myślę, że jest to książka, która mogłaby mi się spodobać.Na pewno wkrótce poświęcę jej więcej uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  2. raczej nie dla mnie, szkoda by mi było na nią czasu, ale taka literatura też jest potrzebna :P choć chwilowo nie mi :P
    pozdrawiam
    cherryladyreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli czytasz mocniejsze książki, to faktycznie książka nie jest dla Ciebie :)

      Usuń
  3. Ja już sama nie wiem czy wierzę w przeznaczenie, ale książka mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo ha ha. Uważam, że nic się nie dzieje bez przyczyny :)

      Usuń
  4. Ciekawa powieść na spokojny wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuję sobie tytuł, w tym roku postanowiłam trochę 'przeprosić się' z polskimi autorami bo zazwyczaj od nich stronię - chciałabym to zmienić a ta książka wydaje się do tego nadawać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz lekkie obyczajowe książki to ta Ci się spodoba :)

      Usuń
  6. Dzięki tobie moja lista czytelnicza rośnie, bardzo spodobała mi się twoja recenzja bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że bardzo by mi przypadła do gustu. Z Twojej recenzji wynika, że nie jest to jakaś denna bajeczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest denna, choć nie wiem co mogłoby się kryć pod tym słowem :)

      Usuń
  8. Nie słyszałam nigdy wcześniej o tej książce, ale jakoś nieszczególnie mnie zainteresowała. Może dlatego, że na półce czeka tyle innych powieści...

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  9. W przeznaczenie raczej nie wierzę, ale nie przeszkadza mi to w czytaniu :) zwłaszcza jeśli jest to książka w dobrym stylu.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię książki wydawnictwa ,,Czwarta Strona". Chętnie zapoznam się z ,,Kącikiem zagubionych serc" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ją już w swoich czytelniczych planach i na pewno po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#49 RECENZJA "Nie ufaj nikomu" Kathryn Croft

#48 RECENZJA "Zerwa" (Tom V) Remigiusz Mróz

#55 RECENZJA "Chłopiec, który widział" (Tom II) Simon Toyne